|
תנועת אומ"ץ העבירה למשטרה חומרים קשים בנושא תיק התעשייה האווירית פ.א.44061/2005 14/02/2010
במכתב לשר רפאל איתן כותב יו"ר הנהלת התנועה: 1. מבקר המדינה פרסם בשעתו דו"ח חריף על אופן התנהלות עסקאות של רכישת מטוסים מרוסיה ומכלולי מטוסי מנהלים מרומניה, שבהם היו מעורבים סוכנים שנויים במחלוקת של התעשייה האווירית ומנכ"לה לשעבר, מר משה קרת,וכן מנהלים הכפופים אליו. המעורבים נחקרו במשטרה וממצאי החקירה רוכזו בתיק החקירה הנ"ל. 2. תנועת אומ"ץ העבירה למשטרה חומרים קשים הנוגעים בנושא הנדון ועל יסוד חומרים אלו המליצה המשטרה להעמיד לדין כמה אישים בכירים בתעשייה האווירית וכן את הסוכנים. 3. להפתעתנו, החליטה הפרקליטות לסגור את תיק החקירה, בין השאר מאחר שמנכ"ל התעשייה האווירית משה קרת פרש מתפקידו בפברואר 2005 ואחד הסוכנים החשודים נפטר. 4. במשך שלוש שנים בתאריכים: 5.9.07, 20.1.08, 7.5.08 הגישה תנועת אומ"ץ עררים על סגירת התיק . 5. הגענו למסקנה המצערת כי אין בכוונת הפרקליטות להשיב לערר ולפתוח את התיק מחדש. סבורני כי נפלה כאן טעות קשה בשיקול דעתה של הפרקליטות ועדיין לא מאוחר לתקנה 6. תנועת אומ"ץ אינה מתכוונת להניח לפרשה חמורה זו ודורשת מיצוי הדין עם עובדים בכירים בתעשייה האווירית. אנו פונים אליך בבקשה לבדוק את תלונתנו עם שר המשפטים במטרה לברר מה פשר השיהוי בתשובות לערר, ומדוע לא קיבלנו עד היום הזה כל התייחסות רצינית מצד הפרקליטות. 7. הפרשה האמורה היא אחת מפרשיות השחיתות החמורות שידעה המדינה ומצטרפת לפרשיות שוחד אחרות בהן היו מעורבים בכירים בתעשיות הביטחוניות. הגברת אילנה דיין, במסגרת תוכנית הטלוויזיה "עובדה", ניסתה לעסוק, תחת הגבלות צנזורה חמורות, במתרחש בייצוא הביטחוני להודו ובבעייתיות הכרוכה בהפעלת הסוכנים שמחכים להם צווי מעצר בהודו. 8. בכל הפרשיות האלה, כמו בפרשה שלפנינו, קיים חשד כבד לתשלומי שוחד שזרמו לא רק ללקוחות, אלא גם לכיסיהם של מנהלים בתעשיות הביטחוניות. מכאן החשיבות של מיצוי הדין בפרשה עם החשודים. 9. לאור זאת, אודה לך אם תטיל את כל כובד משקלך,לזרז את בירור הערער על סגירת התיק.
לדף קודם / לראש הדף
|