|
תנועת אומ"ץ פנתה אל ראש הממשלה וביקשה ממנו שנושא הבטיחות בתעופה יעמוד בראש סדר העדיפויות של משרדי הממשלה. 09/12/2010
בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה בנימין נתניהו כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי: בימים אלו, שבהם אנו נדרשים לועדת חקירה בעניין המחדל במערכת הכבאות בישראל, חובה שניתן דעתנו להזנחה המתמשכת בנושא בטיחות התעופה בישראל. מצב הבטיחות של התעופה המשתקף בממצאים לאור הינו קשה ועלול להמשיך להידרדר במידה ולא ינקטו הפעולות הנחוצות בהקדם, חלילה וחס נגיע למצב של אסון לאומי והקמת ועדות חקירה בתחום התעופה כאשר הכתובת נמצאת על הקיר. באפריל 2007 הקים שר התחבורה דאז, ח"כ שאול מופז, ועדה לבדיקת ליקויי ענף התעופה. הועדה בראשותו של מפקד ח"א, הגישה המלצותיה בדו"ח מסכם אשר ממנו עולים ליקויים חמורים. ע"פ הדוח קיים קושי לתפעל את נתב"ג בבטיחות וביעילות הנדרשת. על מנת לטפל במצב העגום הקיים ולתקן את ליקויי הבטיחות, הגישה הועדה 75 המלצות. בדו"ח מיוחד של מבקר המדינה משנת 2010 , נכתב כי למרות ההמלצות של גורמים מקצועיים, משרדי הממשלה לא פעלו כנדרש. 15 מההמלצות לא יושמו כלל ועוד 31 המלצות נוספות יושמו באופן חלקי. השאלה המתבקשת, חרף העובדה שעברו שנתיים טרם נעשה דבר וברור לכל בר דעת כי אסון אחד בענף התעופה עלול להיות כואב פי כמה מהדליקה בכרמל, עד כדי לא מומשו ההמלצות. לממצאים חמורים אלו יש להוסיף את העובדה כי מנהל התעופה הפדראלית של ארה"ב, הFFA, החליט להשאיר את דרוג בטיחות התעופה של ישראל בקטגורית מדינות העולם השלישי. בין השנים 2005-2009, נרשמה עלייה במס' אירועי בטיחות חמורים של "כמעט תאונות", בין מטוסי נוסעים, אשר נמנעו ברגע האחרון. בעיה שהינה שורש הרע למצב הקשה היא המרחב האווירי המצומצם של ישראל. נמל התעופה עודה אינו מתאים לנחיתות של מטוסים גדולים ונמל תעופה חלופי אחר לא נמצא עדיין. תזכורת לבעיה זו חווינו בערפל שפקד את ישראל בחודש שעבר אשר שיתק את התעבורה האווירית הבינלאומית לישראל וממנה. אומ"ץ סבורה שנושא הבטיחות בתעופה חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות של משרדי הממשלה ועליהם לדאוג לתיקון כל הליקויים הדרושים. אל לנו לשבת בשקט ולחכות לאסון הבא, אין צורך בועדות בדיקה נוספות, יש צורך לאמץ את כל ההמלצות הקיימות אם בחקיקה, בהקצאת משאבים כספיים או בפיתוח תשתיות ולשפר מהותית את רמת הבטיחות.
לדף קודם / לראש הדף
|