|
תנועת אומ"ץ רואה בחומרה את השרות הגרוע של הרכבת הקלה ומבקשת לנקוט אמצעי הענשה נגד פקחים ערלי לב 08/05/2012
בפנייה של תנועת אומ"ץ אל: הנהלת סיטיפס, שר התחבורה, ראש עיריית ירושלים כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי: לתנועת אומ"ץ זורמות תלונות נגד הרכבת הקלה בירושלים, מהן עולה כי מצד אחד הנהלת הרכבת לא פירסמה בצורה ברורה וראויה את נהלי התשלום על שימוש ברכבת הקלה, ומצד שני מטילה קנסות על אזרחים שטעו בתום לב. רוב הפונים אלינו אינם תושבי ירושלים, שעלו לרכבת הקלה ורצו לשלם כמו בעליה לתחבורה ציבורית באוטובוסים ובמוניות שירות, נוסעים תמימים אלה הוקפו על ידי 3 פקחים שדרשו באלימות מילולית את תעודות הזהות, ורשמו קנס כספי של 180 שקלים. יצוין שחלק מהפקחים מטעים את הנוסעים, ואומרים "תני לי את תעודת הזהות כדי לוודא שאת לא ירושלמית, ואז יהיה בסדר", ומיד רושמים דו"ח. דו"ח שכזה אינו חוקי כיון שפרטיו הושגו בעוולה. בידינו תלונות של אזרחים שכועסים כי רומו בצורה זו על ידי עובדי סיטיפאס. תנועת אומ"ץ רואה בחומרה את השירות הגרוע והמניפולטיבי שפקחי הרכבת הקלה מעניקים לאזרחים. אנו דורשים לשנות את נהלי האכיפה, ולקבוע דו"ח התרעה בלבד –בלי קנס כספי- לכל אזרח שנסע פעם ראשונה ברכבת בלי לשלם. אנו דורשים להחיל נוהל זה גם רטרואקטיבית, ולבטל כל הדו"חות שנרשמו לאנשים שנסעו פעם ראשונה בתום לב בלי לשלם, ושאינם עבריינים מועדים, ולהחזיר לנוסעים הללו את כספם. אנו מציעים להנהלת סיטיפאס לפרסם בצורה ראויה את נהלי התשלום לנוסעים לפני שהם עולים על הרכבת. אנו מציעים להנהלת סיטיפאס להעביר את הפקחים סדנת נימוסים ושירות הגון לאזרחים, ובמקביל לנקוט אמצעי הענשה נגד פקחים ערלי לב במיוחד. שמות של אחדים כאלה נמצאים בידי תנועת אומ"ץ.
הקלק כאן לעיון בתשובת עיריית ירושלים
לדף קודם / לראש הדף
|