|
אומ"ץ דורשת הפסקת הסעת נוסעים לאלתר ברכבת החדשה בתקופת ההרצה 25/10/2018
יו"ר תנועת אומ"ץ, פליצ'ה פלד וח.הצוות המשפטי באומ"ץ, עו"ד עמית עוז פנו לשר התחבורה ודרשו משר התחבורה וממקבלי ההחלטות ברכבת ישראל להפסיק לאלתר הסעת נוסעים בקו הרכבת החדש ירושלים – תל אביב, הנוסעת עד עתה מירושלים לנתב"ג. זאת, לעד תום תקופת ההרצה ובמידה ויובטחו שלומם וביטחונם של הנוסעים ברכבת ללא צל של ספק.
לאחרונה אנו עדים לתקלות חוזרות ונשנות מסוגים שונים בפעילות הרכבת, על בסיס כמעט יומי, כשהחמורה ביניהן גרמה לעצירתה של הרכבת למשך שעתיים תמימות בתוך מנהרה סגורה עד אשר חולצו הנוסעים באמצעות קטר חלופי.
למרות הודעות הרכבת התמוהות ש"אין מדובר באירוע בטיחותי" ,יודע כל בר דעת, כי עצירה כפויה של שעתיים תמימות ברציפות בנסיעת הרכבת, בתוך מנהרה אטומה היא אירוע חמור, שרק בנס לא הסתיים באסון, ולו בשל החרדה ותחושת הדחק שבהן היו הנוסעים נתונים, מטבע הדברים. זאת, מבלי להזכיר מקדמי סיכון נוספים.
בהקשר לכך, לא ברור החיפזון להשיק את הקו החדש בכל מחיר כבר בתקופת ההרצה מירושלים לנתב"ג ובחזרה, לשאול קרונות מקווים עמוסים לטובת הקו החדש אשר אינו מאכלס ממילא די נוסעים לאורך היום , ובטרם הושלמה הנחת התשתית של הקו הראשי מירושלים לתל אביב ובחזרה.חרף אלה, טרחו מקבלי ההחלטות לעודד נוסעים להשתמש ברכבת בכל מחיר, בפרסומות, בכלי התקשורת ובאמצעות כרטיסי חינם, כמובן על חשבון הקופה הציבורית.
כמי שאמונים זה שנים על ביצורו ואכיפתו ושל שלטון החוק ומינהל תקין, אין בלבנו ספק קל, שהאינטרס הציבורי, שהוא שלומם, רווחתם וביטחונם של הנוסעים, מכריע במקרה זה, גבר וגובר על כל שיקול זה או אחר המונח לפני מקבלי ההחלטות ומחייב הפסקת הפעילות המידית בקו זה עד להשלמת הניסויים וההרצה, זאת, לחשש חלילה מאסון בלתי צפוי.
לדף קודם / לראש הדף
|