חיזור מייאש ומתסכל אחר תורים לשירותים רפואיים ומימושם 07/11/2018
תנועת אומ"ץ פנתה לסגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן לטפל בדחיפות בעניין התנהלות בעייתית מייאשת ומתסכלת של קופות החולים האמורות לספק שירותים רפואיים מגוונים מהם חשובים ביותר שדחיפותם משמעותית לבריאותם ולרווחתם של המטופלים. בפועל חלק משירותים אלה לא זו בלבד שאינם מסופקים בתוך זמן סביר, אלא שלעיתים לא ניתן לקבוע אליהם תור.
כך לדוגמה ניסיונות לקבוע תור לרופא מומחה בתחום מסוים, נענה ע"י המוקדניות ש"היומנים" כבר מלאים לחודש זה ואילו לחודש הבא והלאה, "היומנים" טרם נפתחו. "סיפורי היומנים" הפך להיות רעה חולה, לנוכח חוסר האונים של החולה הנזקק לעיתים בדחיפות לשירות רפואי הנחסם ע"י "היומנים" הסגורים ואלו שטרם נפתחו.
דוגמה נוספת לאירוע נקודתי- גב' X (שמה שמור במשרד אומ"ץ) ניסתה ביום ב' 5.11.18 לקבוע תור לבדיקת אולטרה סאונד שד. היא פנתה בטלפון למכון ממוגרפיה ב"ממוגרף", בבית רמז, נתניה.
במענה הקולי בטלפון, נמסר כי המכון פתוח מ- 08:00. עוד נמסר במענה הטלפוני כי הצוות עסוק, אין מענה ואין להשאיר הודעות.
גב' X לא נואשה ופנתה למשרד הממוגרפיה בבי"ח מאיר בכפר סבא שאמור לפעול בימים א'-ה' בשעות
08:00 -10:00 ו- 13:00-15:00. למרבה ההפתעה והאכזבה, גם כאן קידמה את פניה הודעת מכשיר הטלפון שאין תשובה מכיוון שהצוות עסוק ואין להשאיר הודעות.
אכן חיזור מייאש אחר תורים, שירותים חשובים, קיימים, אך כנראה שאין גורם מצד הרגולציה שמפקח על מימושם וזמינותם ולו באמצעות בדיקות אקראיות מעת לעת.
אומ"ץ מבקשת התייחסותו לנושא חשוב זה.
לדף קודם / לראש הדף
|