תנועת אומ"ץ - נ.צ. לדמוקרטיה - מאמרים אקטואליים
דבר היו"ר
עו"ד שמואל שנהר - 01/07/2007

זהו הגיליון הראשון של העיתון האינטרנטי של החוג נ.צ. לדמוקרטיה. גיליון זה ואלה שיבואו בעקבותיו מבטאים דאגה ותקווה. דאגה עמוקה בשל הסכנות האורבות לדמוקרטיה הצעירה שלנו ותקווה בשל החוסן הפנימי של חלקים גדולים בחברה הישראלית, המוכנים להיאבק על קיומה וחידושה של הדמוקרטיה בישראל.
 
דמוקרטיה איננה דבר מובן מאליו. היא שבירה, בעיקר בעיתות משבר וזקוקה להגנה, אך אם נגן עליה ונחזק אותה היא תגמול לנו כפל כפליים, בכך שהיא תגן על כל אחד מאיתנו ותמנע פגיעה בזכויותינו כאזרחים וכבני אדם.
 
כדי להגן על הדמוקרטיה הישראלית חייב כל אזרח בארץ הזאת להבין את עקרונותיה וערכיה, חייב להכיר את חולשותיה, חייב לזהות את אלה הקמים עליה להרסה וחייב להבין כיצד ניתן לשמור עליה ולחזקה.
 
אלה הם מטרותיו של החוג שלנו. ועיתון זה, אנו מקווים, יתרום להשגת היעדים האלה. אנו רוצים לראות בעיתון, שייצא לאור, אחת לחודש בתחילת הדרך ואח"כ פעם בשבועיים, פורום לשיח דמוקרטי. טובי הכותבים בארץ הביעו את נכונותם לכתוב לעיתון. אנו מקווים, שגם קהל הקוראים יצטרף לשיח הזה. דפי העיתון פתוחים בפני כולכם.
                                               *
ובלי משהו אקטואלי אי אפשר. ועדת וינוגרד פרסמה את מסקנותיה. היא הצביעה על כשלים חמורים בהתנהלותם של ראשי המדינה, בעת מלחמת לבנון השנייה. אך מסקנותיה הברורות נשארו אות מתה. זהו מצב בלתי נסבל במדינה דמוקרטית. אפשר להתווכח על המלחמה, דרך ניהולה ותוצאותיה, אך אי אפשר לנפנף לשולי הדרך דו"ח של ועדה שהוקמה על ידי הממשלה עצמה. אם זה דינן של מסקנות הועדה, אין מקום כלל, גם בעתיד, לועדות חקירה. במדינה דמוקרטית יש מעמד מחייב למסקנותיה של וועדה ציבורית, ואם הממשלה אינה מבינה את דבר הועדה, תפקידו של הציבור איננו להמתין לבחירות הבאות אלא להבהיר לראש הממשלה ושר הביטחון, כי עליהם להישמע לדברים הכל כך ברורים של הועדה.
 
אנו מקווים, קוראים יקרים, שתיהנו מקריאת עיתון חדשני זה, תעבירו אותו לחבריכם ותיטלו בו חלק, במאמר, בהערה, בקריקטורה וכו'.
 
להתראות,
עו"ד שמואל שנהר - יו"ר החוג

לדף קודם  /  לראש הדף
הוספת תגובה חדשה
שם

עד 150 תווים
תגובה
 
קוד
תגובות
    לא נמצאו תגובות.
 
נ.צ. לדמוקרטיה
מאמרים אקטואליים
מושגים בדמוקרטיה
ארכיון מאמרים
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.