תנועת אומ"ץ - נ.צ. לדמוקרטיה - מאמרים אקטואליים
דבר היו"ר
עו"ד שמואל שנהר - 01/08/2007

זהו גיליון השני של העיתון האינטרנטי שלנו. גם הוא, כמו קודמו, מבטא דאגה ותקווה. דאגה עמוקה בשל כשליה של מנהיגות המדינה ותקווה בשל החוסן הפנימי של חלקים רבים בחברה ובממשל, המוכנים להיאבק על קיומה וחידושה של הדמוקרטיה הצעירה שלנו.
אין יום שחולף מבלי שיתגלה קלונם של מנהיגינו: שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון נמצא בחקירה, השר רמון הורשע בעבירה פלילית, הנשיא לשעבר, משה קצב, הודה, בעסקת טיעון מפוקפקת, בעבירות מין, חה"כ לשעבר עומרי שרון, האיש שהשחית את הדמוקרטיה הישראלית, הורשע בעבירות על חוקי מימון המפלגות ומשטרת ישראל חוקרת את ראש הממשלה על עבירות פליליות לכאורה. זהו צד אחד, צד אפל ומדאיג.
אבל יש גם צד אחר לאותה מטבע ממש והיא הנחישות שבה נחקרים שועי ארץ אלה. אין הרבה דמוקרטיות בעולם המפעילות את הרשויות לאכיפת החוק נגד מנהיגיהן הפוליטיים. זה קורה אצלנו ומעיד על חוסנה של הדמוקרטיה ועל הנורמה הטבועה כאן, אצל חלק משמעותי של אוכפי החוק, שדין אחד חל על כולם, כולל המנהיגות. יריביהם ושונאיהם מכנים את שומרי החוק בשם: "כנופית שומרי החוק", אך הם אינם כנופיה. הם, המשטרה, הפרקליטות ומבקר המדינה, הם אלה המנסים למנוע את השתלטותם של כנופיות על חיינו.
 הם יוכלו לעמוד איתן מול המנהיגות הפוליטית שלנו, רק אם הם יקבלו את תמיכת הציבור ואימונו. על כן חובה היא לכל אזרח הגון במדינה לתמוך באנשים, כמו החשב הכללי, ירון זליכה, כמו מבקר המדינה, השופט מיכה לינדנשטראוס ולמנוע משר המשפטים המוזר שלנו, פרופ' דניאל פרידמן את כוונתו הברורה להחליש את בית המשפט העליון ועמו את כל מערכת המשפט.
יראה כל מי שקורא עיתון זה כבעל שליחות להילחם על קיומה וחיזוקה של הדמוקרטיה הישראלית.

לדף קודם  /  לראש הדף
הוספת תגובה חדשה
שם

עד 150 תווים
תגובה
 
קוד
תגובות
    לא נמצאו תגובות.
 
נ.צ. לדמוקרטיה
מאמרים אקטואליים
מושגים בדמוקרטיה
ארכיון מאמרים
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.