תנועת אומ"ץ - נ.צ. לדמוקרטיה - מאמרים אקטואליים
טורו של עורך
ברוך מאירי - 01/09/2007

קל מאוד להאשים את "התקשורת השמאלנית" בתמיכה נלהבת בעמדותיה של דורית ביניש, נשיאת בית משפט העליון. די בעיון במאמרים השונים, בעיקר בעיתונות הכתובה, בכדי לאושש "האשמה" זו. אבל מה לעשות, שעל אף  הכתיבה ה"פרו בינישית", עדיין הציבור הרחב מוכן לראות את שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, כשה תמים, שבסך הכול בא לעשות "קצת תיקונים" ולהוריד קמעא מיכולתו הבלתי מוגבלת, כביכול, שלבית משפט העליון.
הציבור הרחב, לצערי הרב, אינו מוכן לעשות "רגע חושבים". הוא נסחף אחרי ה"עליהום", בניצוחו של השר פרידמן. בסופו של דבר כאשר ציבור זה יבין, הוא ייווכח לדעת שהשינויים המוצעים על-ידי שר המשפטים יפגעו בו קשות. בית משפט עליון חלש פירושו של דבר מתן אור ירוק לפושעים ומפרי חוק אפשריים, במסדרונות משרדי הממשלה השונים ומחוצה להם.
איש לא יצא חוצץ כנגד ראש הממשלה, שידע היטב מלכתחילה, את מי הוא הולך למנות כשר המשפטים. כמשפטן וכפוליטיקאי מנוסה הבין את משמעות ההחלטה למנות את פרופ' פרידמן כשר משפטים בממשלתו. הוא, ראש ממשלתנו, קרא קרוב לודאי את כל רשימותיו של פרופ' פרידמן, לפני שהחליט על המינוי. אם לא את כולן הרי לפחות את חלקן. ואת החסר השלימו לו יועציו הקרובים, וביניהם שר האוצר רוני בראון –משפטן אף הוא. לכן המסקנה היא ברורה, שלראש הממשלה הייתה כוונה ברורה מלכתחילה: לנגח את בית משפט העליון, להחלישו ולפגוע במעמדו הרם.
האמרה, "עזוב אותך כולם הרי פושעים", תישמע אז כדבר המובן מאליו.
בשיחתי עם שופטת בית משפט העליון בדימוס, דליה דורנר, יכולתי לחוש את הכאב העמוק בלבה ואת חרדתה העמוקה בפני הבאות. חורה לה שהציבור הרחב אינו יוצא, בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותו, כנגד תוכניתו של שר המשפטים. מה שנבנה בעמל של שנים עלול להתפורר מול עינינו –באין מושיע. השופטת דורנר נענתה לבקשתי, בתום השיחה, לתמצת –ברשימה מיוחדת- את עיקרי השיחה לעיתון נ.צ. חינוך לדמוקרטיה.
רשויות מקומיות
מלבד הנושא שבכותרות, פרידמן-ביניש עומדים על הפרק עוד כמה נושאים בעייתיים חשובים, אשר העיתון של נ.צ. חינוך לדמוקרטיה, מתכוון לטפל בהם בעתיד. בין היתר: נושא הרשויות המקומיות. האזרח נמצא בקשר, כמעט יום-יומי, עם הרשות המקומית. יותר מאשר עם משרדי הממשלה השונים. סנונית ראשונה, על הטיפול הצפוי בנושא, תוכלו לקרוא ברשימתו של עמיחי בן-דרור. נ.צ. חינוך לדמוקרטיה אינה מתכוונת להסתפק רק במה שייכתב בעיתון זה, אלא לקדם, על-ידי חקיקה בכנסת, חוקים הקשורים לרשויות המקומיות, ואשר יהיה בכוחם לשמור על טוהר המידות ועל הקוד האתי של העובדים.
    קרוב לוודאי, קוראים יקרים, גם על לבכם מעיק נושא חשוב זה של הרשויות     
    המקומיות. אשמח לתגובתכם-רעיונותיכם.
בשבוע הבא נחגוג את ראש השנה. מי ייתן והשנה החדשה תביא לנו, באמתחתה, רק בשורות טובות.
שנה טובה וחג שמח !

לדף קודם  /  לראש הדף
הוספת תגובה חדשה
שם

עד 150 תווים
תגובה
 
קוד
תגובות
    לא נמצאו תגובות.
 
נ.צ. לדמוקרטיה
מאמרים אקטואליים
מושגים בדמוקרטיה
ארכיון מאמרים
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.