תנועת אומ"ץ - נ.צ. לדמוקרטיה - מאמרים אקטואליים
לסייע למורי התיכון במאבקם
איתי שונשיין - 01/11/2007

לפני חודשים ספורים ארגוני הסטודנטים בישראל היו שרויים בעיצומו של מאבק קשה, ארוך ואלים מול ממשלת ישראל, כנגד וועדת שוחט ובעד הזרמת תקציבים שקוצצו ממערכת החינוך וההשכלה הגבוהה בישראל. ארגון המורים, בראשותו של רן ארז, תרמו, עזרו וסייעו לסטודנטים במאבקם. כמו כן, מרצים רבים הגיעו לנאום ולהביע תמיכה בהפגנות שארגנו.
כעת זמנם של הסטודנטים להראות את כוחם שוב, לתמוך ולסייע למורים ולמרצים בכול אשר יזדקקו.
אל לנו לטעות, מאבקו של ארגון המורים ומאבקם של ציבור הסטודנטים אחד הוא. מדובר למעשה בשני חלקים משלימים של אותה מערכת, שתיאום ושיתוף פעולה ביניהם יוכל לאפשר את הרחבת הנגישות להשכלה הגבוהה ובכך לשפר את איכות החיים במדינת ישראל.
מאבק זה הינו המשך ישיר למאבקנו כנגד וועדת שוחט "ששכחה" להתייחס למכללות להכשרת מורים במסקנותיה.
מערכת ההשכלה נמצאת כעת בפני שוקת שבורה, ועל כול הנוגעים בדבר לעשות כול שביכולתם להצלת המצב החמור שנקלענו אליו. נראה כי מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה עומדות בפני קריסה ואיננו רחוקים מנקודת האל חזור. כולי תקווה שמשרד החינוך, משרד האוצר וועד ראשי האוניברסיטאות (שהאחרונים מבקשים תקציבים על גבם של הסטודנטים) יתעשתו במהרה וישכילו להבין כי ציבור המורים, המרצים והסטודנטים- הם עמוד התווך של מערכת החינוך על כול רבדיה. לכן, דיכוי והתעמרות בהם פירושו פגיעה ממשית בנו ובילדינו.
לפני ימים ספורים וועד ראשי האוניברסיטאות איימו שלא לפתוח את שנת הלימודים הנוכחית משום גירעונות תקציביים. אותם ראשי אוניברסיטאות, אשר בראשם עומד פרופ' משה קווה, איימו באולטימאטום כלפי הסטודנטים רק לפני חודשים ספורים  שיחזרו לספסל הלימודים במיידי, משום שהשביתה אינה מוצדקת וכי היא גורמת נזק רב.
כעת, היא קוראת לסטודנטים לבוא לקמפוסים ללמוד ולשבור את שביתת המרצים. האין זו צביעות לשמה? מדוע רק לראשי האוניברסיטאות לגיטימי לאיים בשביתה? מדוע שביתת המרצים והסטודנטים אינן מוצדקות? האם ישנה סיבה טובה לכך שראשי האוניברסיטאות יוצאים בהצהרות מובהקות כנגד המרצים והסטודנטים, ונראים כעושים יד אחת עם הממשלה, כול עוד הם מקבלים את מבוקשם?
נראה כי משרד האוצר ממשיך בתרגיליו כלפי ציבור המורים והמרצים, אך עליהם להיות חזקים ונחושים, עד אשר יימצא פיתרון. מאבקים אלו חשובים וחיוניים לעתיד מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה בישראל.
מאבקנו מול הממשלה אינו תם, בעצרת התמיכה בארגון המורים, הפגנו את תמיכתנו. עמדנו בעבר, אנו עומדים כעת ונעמוד גם בעתיד לצידם של המורים והמרצים במאבקם הצודק עד אשר יימצא פיתרון. אני קורא לראש הממשלה לגלות אחריות ומנהיגות ולהתערב במשבר החמור שנוצר במערכת החינוך למען הדורות הבאים ולמען עתיד מדינת ישראל.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  -
* הכותב הוא יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל.

לדף קודם  /  לראש הדף
הוספת תגובה חדשה
שם

עד 150 תווים
תגובה
 
קוד
תגובות
    לא נמצאו תגובות.
 
נ.צ. לדמוקרטיה
מאמרים אקטואליים
מושגים בדמוקרטיה
ארכיון מאמרים
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.