תנועת אומ"ץ - נ.צ. לדמוקרטיה - מאמרים אקטואליים
נשות אבו גוש בפאניקה: "החופש יילקח מאתנו"
הייא אבו-גוש * - 01/02/1008


 

  נשות אבו גוש בפאניקה. מאז ששמעו על ההחלטה להקים מפקדה, הכוללת שתי פלוגות של משמר גבול במחנה הצבאי הבריטי הישן הנטוש כבר מעבר לעשרים שנה, נגזלה מהן מנוחתן. המחנה נמצא באמצע הכפר ועל ציר ההליכה הראשי של הנשים.
דמוקרטיה, כידוע, היא לא רק חופש ביטוי, אלא היא גם חופש תנועה. במיוחד במקום מגוריך. ההחלטה להציב שתי פלוגות מג"ב בלב אבו גוש, הנחשב לכפר שקט, מכל הבחינות, משפיעה לרעה במיוחד על מעמד הנשים בכפר שלנו. כפר אבו גוש הנו כפר ערבי מסורתי מוסלמי. החלטה פוגעת קשות במעמד הנשים והנערות שנלחמו כדי להשיג את מעט החירות הקיימת היום.
הבאת מחנה צבאי לכפר אבו גוש, פלוגות מג"ב, משמעה קבלת החלטה שמחזירה את הנשים ואת הנערות חזרה לתוך הבית, לתוך מנהגים ומסורת שלקח לנו שנים לצאת מהם. הדבר יעודד נישואי בוסר במחשבה להגן על הבת, יהיה חובה על הרוב לשים רעלות ויגביל מאוד את הניידות החופשית של הבנות והנשים בתוך הכפר שלנו, בשל הימצאות כה רבה של אנשי מג"ב.
עד עכשיו הצלחנו בכפר אבו גוש, וביישובי מטה יהודה, לשמור על מרקם חברתי עדין. אוכלוסייה אזרחית חיה לה בנחת ובהרמוניה, ערבים מוסלמים יהודים ונוצרים. דוגמה ומופת לא רק לכל הישובים בארץ, אלא אפילו לכל העולם כולו. לכן, מי שקיבל את ההחלטה להרוס את כל המרקם העדין הזה, בהחלטה אחת לא נכונה, הורס ביום אחד מה שעמלנו לרקום במשך שנים רבות של עבודה מאומצת.
ביישובים אחרים וועדות קבלה לא מכניסים תושב, שלדעתם לא עונה על קריטריונים של הקהילה ואילו אצלנו רוצים להכניס לכפר פלוגות מג"ב, בלי לשאול את פינו ומבלי להתחשב בדעתנו הנחרצת נגד התכנית הכל כך שגויה והכל כך מזיקה.
הגישה של צה"ל כיום היא להוציא בסיסים ממקומות מיושבים במרכזי הערים ואילו לגבינו, לגבי הישוב אבו גוש, הם נוהגים בצורה הפוכה. למה?!!!!!
נשות אבו גוש קוראות לכן ולכם לעזרה, לאוהבי החופש, לדוגלים בדמוקרטיה ונאבקים למענה, לאוהבי המקום ולכל מי שאכפת לו, לפעול לעצירת ההחלטה. נאבק יחד כדי שהמקום הזה, בנין המשטרה הבריטית לשעבר בשערי כפר אבו גוש, ישמש כמקום מפגש יהודי-ערבי לטובת תושבי הכפר; לטובת ישובי הסביבה ולטובת דברים נוספים, שיקדמו אותנו ושלא יביאו בעתיד הקרוב להשפעות מזיקות והרסניות.
אל תצפו למחר. החלו לפעל כבר היום. אל תחכו למחר ואז נתחיל לחשוב מה היא הדרך להחזיר את כפר אבו גוש ואת האווירה הידידותית בו, "כפי שהיה פעם"...
נשות אבו גוש קוראות למי שקבל את ההחלטה להכניס פלוגות מג"ב לכפר אבו גוש, לעצור. בהחלטתך זו, אדוני השר הממונה על ביטחון הפנים, אתה הורס את החיים שלנו. אתה לוקח לנו את החופש והחרות, ומחזיר אותנו מאה שנים אחורה. אם לא למעלה מזה.
 
-----------------------------------------------------------------
* הכותבת היא מנהלת המתנ"ס בכפר אבו גוש.
 

לדף קודם  /  לראש הדף
הוספת תגובה חדשה
שם

עד 150 תווים
תגובה
 
קוד
תגובות
    לא נמצאו תגובות.
 
נ.צ. לדמוקרטיה
מאמרים אקטואליים
מושגים בדמוקרטיה
ארכיון מאמרים
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.